Het is wo 08 sep 2010, 8:25

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
inhouden ibiza 6k GTI 
Auteur Bericht
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

Bericht inhouden ibiza 6k GTI
Type Seat: ibiza
Bouwjaar: 1997
Motorinhoud: 2.0 8v GTI
Probleem: ontzettend inhouden en uitvallen bij intrappen koppeling.

ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen... zit nog te stomen van woede :evil:
het begon al een week na aankoop (begin feb 2010) van onze nieuwe auto, hij stotterde en viel af en toe uit als ik remde en de koppeling in moest drukken.
uiteraard terug naar de dealer gegaan en hij had hem uitgelezen, 'storing in de klok sensor' kwam eruit, met hem afgesproken dat ik €125 zou betalen om het te laten vervangen :gek en hij zou de verdere kosten voor zn rekening nemen.

hebben hem afgelopen zaterdag (27-2) weer opgehaald, voelde allemaal goed en bleef netjes in zn toeren weer hangen, paar uur naderhand getankt, daarna gestart, sloegen alle digitale meters op 0 ( behalve dag en KM teller) tijd enz.

het zal wel dacht ik :mrgreen: , gister (28-2) viel die weer uit toen de koppeling in ging, toen begon ik hem weer een beetje te knijpen :oops: net even een half uur gereden, EN LETTERLIJK BIJ ELK STOPLICHT VALT IE UIT!!!! en echt waar he hij is niet vooruit te branden, hij houd echt in, morgen weer de garage opbellen en kijken wat die te zeggen heeft want volgens mij heeft ie geen flikker vervangen.
nu las ik hier op het forum al iets van gasklephuis, iemand anders enig idee?? , hij gaat terug naar de garage maar dan weet ik in ieder geval wat het zou kunnen zijn HELP!!! :x

ma 01 maart 2010, 22:04
Profiel
EliteMember
EliteMember

Bericht Re: inhouden ibiza 6k GTI
Dat hij uitvalt voor het stoplicht heb ik ook gehad.
Bij mij heeft het geholpen door m'n gasklephuis schoon te laten maken.

ma 01 maart 2010, 22:38
Profiel
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

korte update: auto word morgen opgesleept door de dealer waar hij is gekocht, viel direct na het starten alke keer uit als we moesten stoppen bij een stoplicht, na een paar keer opnieuw gestart te zijn kreeg ik em uiteindelijk niet meer aan de praat: kan het nog steeds het gasklep huis zijn??? klinkt zoiets simpels voor wat zo'n klote probleem blijkt te zijn, hoop dat een van jullie kan helpen, want in deze garage krijg ik minder vertrouwen!!!!!!!!!!!!!!! PLEASE HELP

di 02 maart 2010, 22:28
Profiel
EliteMember
EliteMember

Begin maar eens met het schoonmaken van het gasklephuis en het controlleren van de slang onderaan de inlaatluchtslang (bij de gasklep). Die waren toen bij Sander ook slecht en smerig.

Let wel op: gasklephuispakking vervangen!!

Even uitlezen. Misschien dat het motormanagement wel uit te lezen is bij deze (dat was bij die van Sander wel het geval).

GRTZ Jeroen

Kenwood DNX7200BT +TMC, FR neus, Winterpakket, Cupra wissers voor, Golf V wisser achter, Cupra spoiler, Cupra wielen, EGR dicht, USB input, KW var 2, Instapverlichting, OEM Xenon, clean tankklepje & nog veel meer!

Ford Puma sports edition 1.7i-16V, 2001
Green open luchtfilter, Weitec Heicon GTN schroefset, Cruise Control, parkeersensoren.

vr 05 maart 2010, 16:20
Profiel WWW
Matchbox Coureur
Matchbox Coureur

garage had niks kunnen vinden :koffie: :gek na een aantal woorden tussen elkaar brengt hij de auto morgen naar een seat dealer om m na te laten kijken. ben mn volledige vertrouwen in de dealer kwijt, zodra als ik de seat terugkrijg zal ik het GKH schoonmaken en meteen even de bougies vervangen.

keep updated!! dus bij deze: Dealer Selecties in Berkel-Enschot :naughty: een dikke vinger voor jullie

update: vandaag bericht van de seat garage, een pootje van 1 bougie was krom getrokken en dat was waarschijnlijk de reden, motor uitgelezen maar geen meldingen.
gaan nu alle bougies en bougiekabels vervangen en kan m zaterdag weer ophalen!!! :D dan kan die voet weer naar beneden! :boogie:

up: verdelerkap, bougie en kabels vervangen, loopt weer als een droom!!! project kan beginnen. deze kan op slot!

di 09 maart 2010, 21:08
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]